Onze begeleiding

Wanneer de hulp is toegezegd, worden geschikte vrijwillige (schuldhulp)maatjes aan u gekoppeld. Er zal contact met u opgenomen worden voor het plannen van een kennismakingsgesprek met de vrijwillige (schuldhulp)maatjes van Stichting BOOM bij u thuis. De gesprekken vinden met 1 of 2 vrijwilligers plaats.

Wederom geldt dat het bij de hand hebben van uw legitimatiebewijs, bankgegevens, overzicht van de eventuele schulden etcetera, het proces versnelt. Om goed te kunnen begeleiden, is financiële openheid noodzakelijk.

De frequentie van de afspraken verschilt en is afhankelijk van de situatie. Onze (schulphulp)maatjes kunnen in overleg met u contact opnemen met bijvoorbeeld het maatschappelijk werk en/of andere hulpverlenende instanties in de gemeente Hellendoorn. Stichting BOOM onderhoudt goede contacten met het sociale netwerk in de gemeente Hellendoorn.

Wij denken met u mee en geven u begeleiding. De begeleiding duurt – afhankelijk van de situatie – gemiddeld 2-12 maanden. Wij bieden geen langdurige financiële begeleiding en zijn geen zorgverleners. Het doel van de begeleiding is dat u na afloop weer zelfstandig uw financiën op orde heeft en houdt. Ook kan het doel zijn u te begeleiden naar overige hulpinstanties.

Als wij geen inzicht krijgen/houden in de financiële situatie en/of de hulpvrager werkt niet op de gewenste manier mee, kan het zijn dat de hulpverlening wordt beëindigd.

Stichting BOOM – voor en door inwoners van de gemeente Hellendoorn